Maine se lanseaza PIDU:

calicilor-2.jpg
Planul Integrat de Dezvoltare Urbană a Capitalei (PIDU) cuprinde 39
de proiecte cu 43 de subproiecte subconexe cu o valoare estimată la
peste 100 milioane euro. Principalul obiectiv al strategiei este acela
de a recupera centrul Bucureștiului ca zonă de interes pentru
bucureșteni și pentru investitori. În acest scop se propune reducerea
traficului rutier prin mutarea tranzitului către inelul median și către
centură, realizarea unui sistem integrat de parcări mici și medii, cu
mai puțin de 500 de locuri, crearea de noi spații publice și de loisir
și construirea mai multor trasee pietonale.

“Vor fi făcute trasee pietonale de la Piața Romană la Piața
Rahova, Grădina Botanică, Hala Traian, prin reconfigurarea circulației
auto și reducerea benzilor de circulație în favoarea trotuarelor”, a declarat pentru B365.ro, Gheorghe Pătrașcu arhitectul-șef al Capitalei.

În strategie este prevăzută și o “autostradă a pietonilor” între Piaţa Romană, Universitate şi Biserica Antim.
De asemenea, se propune și supratraversarea Bulevardului Națiunilor
Unite printr-un pod pietonal și ciclist pentru a crea o legătură directă
între Parcul Izvor și Dealul Palatului Parlamentului, în scopul
facilitării accesului la Muzeul Național de Artă Contemporană.

Parcări subterane la Sala Palatului și Piața Constituției

Unul din obiectivele strategiei pentru centrul Bucureștiului este
crearea unui sistem integrat de parcări. Pentru o parte din parcări,
municipalitatea a demarat deja procedurile. Astfel, Planurile
Urbanistice Zonale pentru parcarea supraetajată din Centrul Istoric și
parcările subterane de la Walter Mărăcineanu (240 locuri) și Piața
Dorobanți (254 locuri) au fost deja realizate. Ultimele două au fost și
aprobate de Consiliul General al Municipiului București și vor fi
realizate în parteneriat public-privat.

Noi parcări subterane sunt prevăzute și lângă Palatul Parlamentului și la Sala Palatului.
“Piața Constituției va fi amenajată ca spațiu pentru evenimente și
spectacole la suprafață, iar dedesubt va fi realizată o parcare
subterană. Acest proiect va fi realizat cu fonduri europene”, a precizat
Gheorghe Pătrașcu.

La Sala Palatului vor fi construite două parcări subterane, mai exact în lateralele Pieții Palatului.

PIDU mai cuprinde și proiecte de reconstruire a două poduri
peste Dâmbovița care au fost dărâmate în perioada comunistă: Podul
Mircea Vodă și Podul Calicilor. Primul pod pietonal va traversa
Dâmbovița și Splaiul Independenței în dreptul străzii Lipscani. Podul
va fi prevăzut și cu două parcări subterane, câte una pe fiecare mal al
Dâmboviței, fiecare cu aproximativ 200 de locuri. Podul Calicilor va fi
reconstruit din dreptul străzii Șelari și va traversa Dâmbovița până la
Palatul de Justiție.

Realizarea PIDU a revenit, în urma unui concurs de soluții,
Asociației ASUB, un consorțiu format din 14 companii: 9 birouri de
arhitectura si urbanism – Re-Act Now Studio, DSBA, Space Syntax,
Soare&Yokina arhitecti asociati, IGLOO Architecture, Studio Basar,
Astil, Macarie O’looney architects, Republic of Architects si 5 companii
de specialitate: Synergetics Corporation (finantari), DC Communication
(comunicare /consultare), Polarh Design (studii istorice/restaurari),
KVB Economic (mediu) si KXL (trafic).
Sursa: b365.ro
Desi nu m-am nascut in Bucuresti, mi-e drag acest oras si imim place proiectul. Voi ce parere aveti?